Omdat ik vaak allerlei verschillende en “bijzondere” soepen bereid vinden mijn kinderen het heerlijk als ik gewone, hollandse kippensoep maak.
Eenvoudig te maken , tijdens het koken geurt het heerlijk en iedereen houdt van deze soep.kippensoep

  • Een dag van tevoren begin ik met bouillon trekken van 2 kippenbouten in 1\1,5  liter water. Ik voeg een kruidenbuiltje toe voor kippensoep (Honig, puur specerijen en kruiden: foelie,  nootmuskoot, kurkuma, kerrie,  tijm, peterselie, bladselderij, knoflook )om zo deze mee te laten trekken. Dit ook met verse kruiden natuurlijk!
  • Na 1 uur zachtjes sudderen , vlees van de botjes halen en het kippenvlees terug in pan doen.
  • Bouillon af laten koelen en een nachtje in de koelkast zetten.
  • De volgende dag het hard geworden vet bovenop de soep met schuimspaan eraf scheppen.
  • Soep verwarmen en aanvullen tot 1,5 liter bouillon\water. 3 bouillonblokjes van Zonnatura en zakje verse of diepvries (tuinkruiden) soepgroenten (200\250 gr) toevoegen. Laat dit 20 min.zachtjes koken.
  • Evt serveren met verse peterselie.

Dit recept bevat geen:
gluten
conserveermiddelen
kunstmatige smaakversterkers
melk

