Deze salade is vooral gezond en goed voor mensen die op hun gewicht willen letten. Regelmatig maak ik deze , mijn man eet het ook , mijn kinderen vinden het niet zo, te gezond 🙂 . Bij de lunch maak ik dit ook wel eens.

Bleekselderij heeft een vochtafdrijvende eigenschap, bevat veel vit. B en C en bevat veel  kalium.  Deze groente is  bloeddruk – en cholesterolverlagend.

Ik ben hier ieder geval dol op!

Voor 2 personen:

  • Was 3 stengels bleekselderij maak goed droog en snijd deze in dunne plakjes.
  • Wel in beker warm water een handje rozijnen (ipv hiervan kan je dadels gebruiken ,nog lekkerder).
  • Rooster in wat olie handje walnoten ( evt. andere noten) in een koekenpan blijf erbij want ze mogen niet verbranden)
  • Meng in saladekom een eetlepel olijfolie (extra vierge) met zeezout en gemalen peper.
  • Voeg de bleekselderij, uitgelekte rozijnen en 1 rode appel ( of druiven ) in kleine reepjes (liefst biologisch  bv bij ekoPlaza ) toe.
  • Net voor het serveren de walnoten erover strooien.

Dit recept bevat geen:
Conserveermiddel
Kunstmatige smaakversterker
Gluten
Suikervrij

