Pilaf met kip zelf maken is makkelijk en zeer smakelijk! Iedereen lust dit graag bij ons, dus aan de slag mensen:)

Recept voor 6 personen:

  • Bak 2 gesnipperde uien , 2 teentjes knoflook ( gesneden of uitgeperst )in zonnebloem- of olijfolie (milde) 2 min. en voeg dan 750 gram kipfilet in stukjes (of kippoulet) toe.
  • Bak deze 10 min en voeg dan toe:  Chinese roerbakgroenten(400 gr)  of 1oo gram taugé , rode of groene paprika, 1 prei  evt.champignons.
  • Roer er flink wat sojasaus door(bv biol., zonder gluten en suiker of van Inproba 100% natuurlijke  zie etiket, wel tarwe in.)
  • Bak dit 5 min. en roer er een groot blikje  tomatenpuree door en 1 of 2 blikken perziken in stukjes  met de sap erdoor. Evt. bouillonblokje toevoegen (bio of Zonnatura) of zout en peper. Proef even anders nog wat sojasaus toevoegen bv.
  • Laat dit 20 min. pruttelen .

Serveren met witte biologische Pandan rijst (fairtrade) of zilvervliesrijst. (Cassave)kroepoek  erbij is lekker.

weblog 4 maart 005

Dit recept bevat geen:
Gluten
Conserveermiddel
kunstmatige smaakversterkers
Suiker (bij biologische)

Advertenties