Een kindvriendelijk gerecht! Regelmatig heb ik dit op hun verjaardag mogen koken ( dan mogen ze zelf kiezen; traditie 🙂 . Dat zegt genoeg toch? Zelfs mijn (vroegere) buurjongen vond dit smullen bij ons, nou hier het recept Geerten (uhhh  Christa) !
Eenvoudig te maken en snel klaar, soms komt dat ook mooi uit.
De provinciaalse kruiden neem ik mee als ik weer eens in Frankrijk op vakantie ben , daar kan je dit in grootverpakking kopen, goedkoop en lekker!
De pepergrillworst haal ik bij een plaatselijke slager, erg lekker. Het is vervangbaar door gewone grillworst maar dan vers gemalen peper toevoegen.

Recept voor 6 personen:

  • Bak 250 gram ( bio)  champignons  in olijfolie, doe er 2 teentjes knoflook bij en bak dit 5.min.  met wat vers gemalen peper.
  • Voeg 1 grote prei,1 rode paprika en 1\2 courgette in stukjes gesneden toe en bak dit alles met 2 eetl. gedroogde provinciaalse kruiden lekker door.
  • Kook de 750 gr  (meergranen  of glutenvrij) macaroni ondertussen met wat zout.
  • Roer 2 pakjes roomculinair (Campina, houdbaar) of 300 gr. crème fraiche en 1 blokje groente bouillon( Zonnatura, of bio))  erdoor zodat er een saus ontstaat.
  • Snijd de pepergrillworst ( bv. 500 gr. )  in blokjes en roer het erdoor en verwarm dit. Door de verse peper wordt het heerlijk pittig en smaakvol. Even laten pruttelen.
  • Doe de saus en macaroni doorelkaar en maak evt. op smaak.

Lekker met geraspte kaas en sla of komkommer.

_DSC3562

Dit recept bevat geen:
Conserveermiddel,
Gluten (gl.vrije macaroni zo nodig) vraag naar ingrediënten grillworst.
Suikervrij

