Vooral in de winter kan ik de goudreinetten niet laten liggen in de winkel.  Gebruik ze voor appelbollen, appelflappen, appeltaart maar zeker ook voor appelmoes. Jawel , zonder suiker want dat is het lekkerst!

Hieronder het recept voor deze appelmoes. Waarom zou je suiker toevoegen als dat niet nodig is. Zo smaakt het erg lekker en komt de appel tot zijn recht. Als ik veel maak doe ik een deel in diepvries.
Appelmoes met suiker eten we nooit ,maar als ik geen tijd\ zin heb om hem zelf te maken koop ik ze bij de natuurwinkel , erg lekker ook. In supermarkt vind je  ze soms , maar sporadisch helaas.

weblog jan.2014 035

  • Schil 1 kg goudreinetten ( met evt wat zoetere appel erbij naar  eigen smaak ) ,ontdoe van klokhuis e snijd ze in 4 stukken.
  • Doe deze in de pan met klein beetje water erbij ( 2 of 3 cm. hoogte  ong.)
  • Laat dit 15.min zachtjes koken met wat kaneelpoeder erbij.
  • Voor compote, met de stamper even er door heen. Voor fijne appelmoes met de staafmixer pureren.

weblog jan.2014 053

Dit recept bevat geen:
Suiker
Kunstmatige toevoegingen
Tarwe

weblog jan.2014 034

