Elke week een keer vis eten , dat is mijn motto . Maar om goede recepten te vinden die we allemaal lekker vinden is best lastig. Kabeljauw, talapia ( in  roerbakgroenten) , pangasius , zalm , schol en tonijn  zijn de favorieten.
Gelukkig ontdek ik steeds meer hierin en laat jullie meekoken en proeven van dit recept. Het is makkelijk te bereiden en snel klaar en dat kan soms ook fijn zijn.

Voor 4 personen:

  • Snijdt 150 gr winterpeen en 250 gr prei in stukken \ringen. Bak dit in 40 Gr roomboter , vloeibare boter ( zonder smaakversterkers , zie verpakking) of bio. margarine.
  • Voeg 1 laurierblad en een eetl kerriepoeder toe en en bak dit alles 5 min.
  • _DSC001125 gr (spelt, glutenvrije) bloem toevoegen en dit even meebakken  (roux)
  • Voeg onder voortdurend roeren 300 ml melk toe in gedeelten zodat er een saus ontstaat.Laat dit dan 15 zachtjes koken. Wil je er wat extra smaak aan geven dan een bouillonblokje toevoegen ( Zonnatura, biologische.)
  • Daarna 225 gr. diepvrieserwten toevoegen 5 min. laten koken en dan 375 gr kabeljauw en \of  zalm (of andere vis naar eigen idee) erbij doen en dit nog 5 min laten sudderen.
  • Zo nodig op smaak maken met zout\peper.

Serveer deze ragout met rijst.

Verse vis is het lekkerst!
Verse vis is het lekkerst!
Dit recept is vrij van :
Suiker
Smaakversterkers
Conserveermiddel

Advertenties