Dit recept stond laatst in het Nederland Dagblad .
Bij vrienden hebben we de wraps voor het eerst gegeten en kon het niet nalaten om het zelf ook te maken.Vaak zijn de wraps recepten met kant&klare kruiden, vind ze dan erg overheersend gekruiden met scherpe nasmaak( smaakversterkers). Hierbij kan  je naar eigen smaak de hoeveelheden kruiden aanpassen.Veel verse groenten erin , leuk om te maken en toch even wat anders ….. de smaak uit Mexico .

_DSC0057

  • Snijd 400 gr kip-of kalkoenfilet in kleine reepjes\ blokjes. Marineer deze in een kom met 1 eetl. komijn, 1 eetl.paprikapoeder, peper, zout ,  olie en 2 teentjes uitgeperste knoflook. Laat dit een tijdje intrekken.
  • Sniid 2 rode uien, 2 rode paprika’s in stukjes en  1 avocado in plakjes. Roer hierdoor wat citroensap.
  • Bak de gemarineerde kip/kalkoen een paar minuten voeg dan een blikje tomaten puree er door met 2 eetl.honing.
  • Roer er dan nog een scheutje water en balsamicoazijn door.Laat dit even 5 minuten doorkoken.
  • Draai het vuur uit en doe de groenten bij de kip en roer dit door elkaar.Het hoeft niet meegebakken te worden, dat gebeurd wel in de oven.IMG_1904

Saus maken: _DSC0067

  • Meng een wat verse ,kleingesneden  koriander en bieslook door wat mayonaise( 2 eetl ) en (griekse) yoghurt ( 2 eetl.).Ook  wat citroensap en 1 eetl honing , zout en ( cayenne) peper toevoegen. proef tot het smaakvol is.Kijk uit met koriander wat dat kan best gauw teveel zijn ( bijzondere smaak)

In de oven:

  • Verwarm de oven voor op 180 gr.
  • Vul de wraps  ( biologische zijn zonder conserveermiddel_DSC0075) met groente en kip\kalkoen, giet er beetje saus over en wat geraspte kaas ( Grana Padano of biologische, pasta\pizza kaas A.H is  ook zonder conserveringsmiddel)
  • Vouw de zijkanten eerst dicht en rol dan de wraps op en leg ze in een ovenschaal en strooi erover nog wat geraspte kaas.
  • Bak ze 10 – 15 minuten, niet te lang want worden ze te hard.

Serveer dit met b.v. komkommersla

_DSC0077

wrap-2

Advertenties