Afgelopen najaar zij we in Zuid\West Ierland geweest, wat een geweldig land! Samen met mijn man van B&B naar B&B. Het eerste verblijf was een authentieke boerderij met een  hartelijke gastvrouw, eenvoudig inrichting  ( haast oubollig) en met prachtige omgeving in  Reenmore ( vlakbij  Bantry). We werden ontvangen met thee en cakes.157

Na een heerlijke nachtrust met  complete stilte was het ontbijt voedzaam, paste goed bij de omgeving.
Om van alles uit  te proberen nam ik porrigde (soort dikke griesmeel ) , nou dat was niet zo, te stevig.

Porridge
Porridge

Toen scrambled eggs on toast with kippers, de toast was goed maar in de ochtend vis. Maar goed dat we een flinke wandeling gingen maken op “Sheeps Head” , een aanrader als je daar bent! Prachtig natuurgebied waar de schapen rond  lopen .

Scrambled eggs with kippers
Scrambled eggs with kippers

Nou de volgende morgen nam ik wat anders 🙂 Weetabix, dat was lekker met jam en verse sap. De graantjes had  ik weer binnen.

Weetabix met jam
Weetabix met jam

Natuurlijk moest ik een keer de Fish and Chips uitproberen, pfff wat een vette , zware  hap, Jaap heeft de helft opgegeten en ik een deel van zijn witwis , dat was beter voor mij :). Het was wel gezellige is de Ierse pub ( Ballyvaughan) tegenover het water.

168
Fish and chips
De witvis
De witvis
