De seizoensgroenten zoals sperziebonen en bloemkool zijn volop te krijgen, niet duur en van de Hollandse grond. Hier thuis wordt gevraagd of ik die macaroni met grillworst wil maken:  ” Eten zo vaak nw gerechten, willen ook wel eens wat bekends”. Nou natuurlijk wil ik dat , al moet ik in Wageningen de grillworst met peper zonder smaakversterker nog zien te vinden, misschien nog in Veenendaal langs de slager gaan.
En keer vegetarisch  , koolhydraatarm  en een visgerecht , het komt allemaal voorbij. Bij een workshop die ik heb gegeven afgelopen zaterdag (bijgerechten voor BBQ) een heerlijk olijvendip gemaakt en die ga ik zondag bereiden voor op de ciabatta.

Maandag:
Hollandse visschotel met bloemkool, pangasiusfilets (zak, diepvries) en aardappelschijfjes ( a.h. nl )

Dinsdag:
Provençaalse zomerstoof ( rundvlees en paprika) met gemengde sla en rijst.

Woensdag:
macaroni met pepergrillworst en komkommer/tomatensla

Macaroni met pepergrillworst
De pepergrillworst

 

 

 

 

 

 

 

 

Donderdag:
Risotto met diepvrieserwten en spinazie. 

risotto (2)
risotto

Vrijdag:
Melanzane ( a.h.nl) aubergine, tomaten , basilicum en mozzarella ( koolhydraat-arm)

Zaterdag :
(Oven )patat, erwten, sla  met snacks en eet zelf iets met minder calorieën 🙂 Vis waarschijnlijk.

Zondag:
Aardappel basilicumsoep met ciabatta met olijvendip ( a.h.nl)

Bascilicum
Bascilicum
