Afgelopen weekend  ben ik in Brussel geweest, dat is wel een mooie stad hoor! Prachtige gebouwen en mooie winkels.
Uiteraard heb ik wat lekkernijen gefotografeerd en deel dat nu  graag met jullie.

img_5249-1
garnalenkroket

De eerste avond aten we in het hotel. Dat was een eenvoudige maaltijd, maar prima na een middagje rondsjouwen. daarna gelijk het bed in om de volgende dag weer op pad te gaan!

img_5257Dit is typisch Belgisch: de Wafels , heerlijk smaken ze en zelf vind ik een vers gebakken wafel zonder “beleg” heerlijk en daar hebben Jaap en  ik ook van genoten. Mijn vriendin ging voor een met aardbeien en chocolade, nou ook prima dus .Overigens is de straat met de vele wafelbakkerijtjes vlakbij “Manneke  pis”, een klein beeldje waar elke toerist even gaat kijken. Dat was ook de enige plek in Brussel waar we veel mensen bij elkaar zagen. Verder was het heerlijk rustig zodat je alles goed kon bekijken.

_dsc0046
Manneke pis, met elke dag in het weekend en ander kostuumpje aan.

Ook veel bierwinkels uiteraard, genoeg keus! De mannen van ons gezin krijgen binnenkort een heerlijk bietje uit deze winkel 🙂

_dsc0076

De  vlooienmarkt  was de moeite waard ! Hieronder het paleis van België.

In de avond hebben we gezocht naar een restaurantje waar ze echte Belgische gerechten serveren.

Toen we binnen liepen dachten  “oh help dit is niet wat we zoeken, te veel licht en hadden het menu uitgebreider verwacht . Maar we hadden echt trek en zijn gaan zitten op het doorzetten  van mijn man. Achteraf was het toch erg goed eten en gezellig, misschien wel heel Belgisch 🙂 .

Een lekkere broccolisoep vooraf met brood en daarna een stoofpot van rundvlees en Vlaamse frites met salade.

img_5271img_5276img_5274

img_5278

Nu de laatste dag Brussel met als afsluiter koffie met…

_dsc0022img_5289

 

 

