Als ik in de middag geen trek heb in brood maar in een salade combineer ik vaak met vis. Ineens kan ik daar zo’n trek in hebben. Kan geen week zonder vis hoor . Vlees kan ik missen en eet ik niet zo vaak maar vis…. heerlijk!

_dsc0084Gerookte zalmplakken, of verse makreel zijn erg lekker. Gerookte makreel met peper is makkelijk overal verkrijgbaar en daar maak je een dressing bij van : Avocado-olie en/of  olijfolie , beetje zout, verse bieslook en klein beetje honing.

In het weekend koop ik nogal eens een hele  gerookte makreel op de markt en maak daar zondags een heerlijke mousse van voor op toast of stokbrood. Roer een beetje yoghurt met mayo , zout en peper erdoor en evt een beetje citroensap. meer heft het niet nodig. Kan zelfs ook alleen met wat peper, maar dan smeert het minder goed.
Een stukje gebakken zalm ook heerlijk als lunch .

_dsc0074

_dsc0079Ik drink ook graag kruidenthee hierbij.

Daarna wat fruit  eten vind ik vaak lekker .Het oude fruit maar niet wegdoen, gewoon even doorzetten, afschillen en in blokjes snijden , zo heb je nog heerlijke fruit.

